Het leven is je eigen kleurplaat! Steeds meer ouders kiezen voor kinderhypnose. Uw kind is het grootste geschenk in uw leven. Dus veiligheid en vertrouwen staat voorop in mijn sessies.
Hoe ziet de breinactiviteit bij kinderen er uit:
De eerste twee jaar zit een kind in een andere breinactiviteit, de Delta staat. Voor een volwassene zou dat slapen zijn of zelfs bewusteloos kunnen zijn, maar dat is het zeker niet voor een kind van twee. Het kind kan gewoon reageren, maar als je het dan ergens mee wilt vergelijken zodat het wat makkelijker is om te begrijpen wat hiermee bedoeld wordt, dan zou je kunnen zeggen dat het kind vanachter een raam toekijkt en daardoor niet kan reageren.
Vanaf twee tot
ongeveer zes jaar is onze breinactiviteit hoger en zitten we in de Theta staat.
Deze staat kunnen we ook beschrijven als de verbeelding staat. Dat is ook één
van de redenen waarom bij kinderen tussen twee en zes fantasie en werkelijkheid
zo nu en dan in elkaar overlopen.
Wanneer een kind rondom zes jaar is dan kom die in de Alpha staat. Deze kunnen
we beschrijven als een rustige staat van bewustzijn. Wanneer een kind rondom 12
is dan komt het in de Bèta staat. Het actieve bewustzijnsniveau. Op deze
leeftijd kan het kind wel nog steeds gebruik maken van de andere staten!
Het echte bewust zijn, zoals wij als volwassenen dat ervaren is voor een kind
voor zijn zesde niet echt mogelijk. De eerste zes levensjaren zijn dus de jaren
waarin de programma´s worden gevormd. Die eerste jaren is een kind dus in een
hypnotische staat.
Wanneer je als volwassene in mijn praktijk komt dan breng ik je in de Theta
staat, zodat de suggesties die belangrijk zijn voor jouw transformatie ook echt
aankomen, je bent dan ontvankelijk hiervoor en kunt dan de zo belangrijke
transformaties die nodig zijn maken.
Wanneer ik werk met (jonge) kinderen is dat dus helemaal niet nodig, die zitten namelijk al in die staat, zoals ik net dus al beschreef. Het is niet voor niets dat dit zo is want een kind moet duizenden dingen leren, kinderen gebruiken niet hun bewuste staat om iets te creëren maar het onbewuste om alle informatie als het ware te downloaden. Dus wat de eerste zes jaar gedownload wordt aan informatie is de basis. Dit is de periode waarin we alles leren. Praktische dingen maar zeer zeker ook hoe je naar de wereld kijkt en de mensen erin, welke normen en waarden je hebt, hoe je omgaat met vrienden, met liefde, met familie enz.
Dit is de tijd waarin we ons gaan identificeren met wie we zijn. En dat komt
dan uiteindelijk neer op: dat wat ons verteld wordt is dan wat we worden.
Krijgen kinderen steeds te horen/voelen hoe geweldig ze zijn, dan wordt dit
opgeslagen in het programma, krijgen kinderen te horen/voelen hoeveel er niet
goed aan ze is, dan wordt dit opgeslagen in het programma. Je kunt het
onbewuste programma zien als een opgenomen liedje, of misschien een audio boek?
En deze speel je steeds af, het programma staat op repeat. Je kunt je
voorstellen dat bepaalde programma´s voor heel veel problemen kunnen zorgen.
Velen van ons volwassenen hebben een programma draaien die ons niet brengen waar we het liefste heen willen. Die ons misschien niet goed genoeg laten voelen, ons onzeker laten voelen. Programma´s die ooit met goede intenties door ons zijn gecreëerd, maar ons dagelijkse leven belemmeren in het hier en nu. Absoluut zijn er de mogelijkheden om deze programma’s te veranderen, te transformeren in programma’s die wel voor ons gaan werken.
Eigenlijk is
dat het werk dat ik dagelijks doe in mijn praktijk. Samen met mijn cliënten de
belemmerende programma´s transformeren! Programma´s die misschien wel 10, 20 of
40 jaar draaien. Het maakt niet uit hoe lang of hoe kort de programma´s al
draaien, het kan gewoon! Dat maakt mijn werk zo geweldig. Dat zorgt ervoor dat
ik dagelijks met plezier mijn bed uitkom, met plezier mijn praktijk in loop.
Wetende dat als de cliënt het echt wil er absoluut een transformatie gaat
plaatsvinden.
Kinderen kunnen voor hun zesde gewoonweg drie verschillende talen
tegelijkertijd leren, ze kunnen onvoorstelbaar veel, puur door de staat waar ze
in zitten. Dus…ze kunnen ook heel snel de programma´s die ze al hebben draaien
veranderen waardoor ze echt vanuit zichzelf hun leven kunnen gaan leiden Ze
kunnen dan inderdaad van hun leven, hun eigen unieke kleurplaat maken!
Waarvoor
kunt u kinderhypnose voor uw kind inzetten?
Hypnose voor kinderen biedt uitkomst bij talloze uitdagingen, problemen en
struikelblokken die in een kinderleven plaats kunnen vinden. Zo kan
hypnotherapie bij kinderen uitkomst bieden voor:
- Bedplassen
- Slapeloosheid
- Weinig zelfvertrouwen
- Hakkelen
- Het verwerken van een scheiding
- Hyperactiviteit
- Concentratieproblemen
- Angstaanvallen en fobieën
- Depressie
- Woedeaanvallen
- Examenvrees en faalangst
- Eetstoornissen
- Dwangmatig gedrag
Kinderhypnose kan echter ook ingezet worden, zonder dat er een direct probleem of struikelblok zichtbaar is, simpelweg om het kind een voorsprong te geven op succes in het latere leven. Denk hierbij aan hypnotherapie om het zelfvertrouwen te vergroten, creativiteit te stimuleren, een vriendelijke, open houding te bevorderen of zelfs atletisch vermogen te vergroten. De mogelijkheden zijn gewoon eindeloos.